سئو داخلی بدون دانش فنی

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

نمی‌توان بدون بهینه‌سازی داخلی و فقط با تکیه‌کردن به سئو خارجی و تکنیکال نتیجه گرفت. این ۳ ستون دست در دست یکدیگر، شما را به هدف خود یعنی جذب ترافیک باکیفیت حداکثری می‌رساند. اسیکما همچنین به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند به درک عمیق‌تری از صفحه برسند. سایر کدهای اسکیما و کاربرد آن‌ها را در مقالهٔ «منظور از اسکیما چیست + راه‌های اضافه‌کردن اسکیما به سایت» بخوانید. پاسخ‌ آن‌ها را در اولین فرصت بدهید و سعی کنید با مخاطب مکالمه برقرار کنید. کامنت، محتوایی است که کاربر برای شما تولید می‌کند و باعث می‌شود تعامل کاربران افزایش پیدا کند؛ چیزی برای ماندن بعد از تمام‌شدن پست به آن‌ها می‌دهد.

البته تنها انتشار یک محتوای خوب کار سئوی داخلی را تمام نمی کند. در سئو داخلی، بر روی یک سایت واحد (شاید تعداد کمی) تمرکز می کنید و عمیقاً در محصول و بازار غوطه ور می شوید. شما تخصص عمودی را توسعه می دهید و بخش بزرگی از فرآیند را در اختیار دارید. چالش‌ها عبارتند از غلبه بر تشریفات اداری، دریافت منابع و اولویت‌بندی کار درست. کلید موفقیت به عنوان یک سئو داخلی در حال تبدیل شدن به بخشی از فرآیند است.

یادت باشه که تحلیل داده‌ها خیلی مهمه، پس حتما از این ابزارها به درستی استفاده کن. اگه از وردپرس استفاده میکنی، این پلاگین یه ابزار عالی برای بهینه‌سازی محتوا و سئوئه. بهت کمک میکنه که تگ‌های HTML رو به درستی پر کنی، محتوات رو از نظر سئو بررسی کنی و خیلی کارای دیگه. اگه سایت شما دیر لود بشه، کاربرها سایتتون رو ترک میکنن و گوگل هم رتبه سایتتون رو پایین میاره. برای بهبود سرعت سایت میتونید از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights استفاده کنید. تو این مقاله از رویال آکادمی قراره باهم یاد بگیریم که سئو داخلی دقیقا چیه، چرا اینقدر مهمه و چطور می‌تونیم وب‌سایتمون رو باهاش به بهترین شکل بهینه کنیم.

دوره‌ای که فقط نکات و اصول رو بگه، شما رو آماده انجام کار نمیکنه. همه بازدیدکننده‌ها وارد همون چندتا لینک اول میشن و همه مشتری‌ها سهم فروشگاه‌هایی که رتبه یالایی توی گوگل دارن. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که بدون تبلیغات، کانالتان... Above the fold اولین بخشی که کاربر بدون اینکه اسکرول کند، می‌بیند. این بخش را تا جای ممکن سبک نگه دارید و سراغ تصاویر سنگین و خیلی بزرگ نروید.

هرچه نتایج بیشتری ارائه دهید، آزادی عمل بیشتری برای زمان رسیدن به نتایج خواهید داشت. به همین دلیل است که بهینه سازی حمل و نقل با تأثیر سریع و قوی ابتدا یک ایده هوشمندانه است. اخیراً سؤالات زیادی در مورد پیشرفت شغل سئوی داخلی دریافت کرده ام. تسلط بر سئوی داخلی مهارتی است که می توانید یاد بگیرید و توسعه دهید. امتیازی است که براساس فاکتورهایی که یاهو برای رتبه بندی سایت در نظر گرفته است. گوگل به‌صراحت اعلام کرده است که سایت‌هایی را که برای موبایل آماده نیستند را جریمه می‌کند.

معمولا کاربران می‌خواهند نظرات دیگران را درباره آن موضوع بدانند و از تجربیات‌شان استفاده کنند. علاوه بر محتوای بروز و دست اول؛ اضافه کردن جزئیات، استفاده از مثال‌های کاملا جدید، اهمیت دادن به خوانایی متن می‌تواند محتوای شما را ارزشمندتر کند. شما می توانید با استفاده از خدمات منتورینگ سئو SEOEDU، به صورت کامل با چالش های مسیر سئو یک سایت، تولید محتوا و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی آشنا شوید. این سرویس به شما کمک می کند تا این مسیر را با نظارت متخصصین سئو این مجموعه طی کرده و ابهامات خود را با کمک پشتیبانی برطرف کنید. عملکرد سایت شما باید از نظر ابزارهای تست سرعت سایت یا SEO Site Auditها، رتبه قابل قبول (A) را دریافت کند.

در این بخش محتوای خوانا، به دور از مشکلات گرامری، منظم (با درنظر گرفتن هدلاین‌ها و زیر هدلاین‌ها)، دسته بندی شده و جامع را ایجاد کنید. کیورد تارگتینگ و درنظر گرفتن اینتنت (هدف جستجو) کاربران برای تولید محتوا بسیار مهم است. همانطور که از ابتدا اشاره کردیم، ایجاد تجربه کاربری مثبت یک هدف مهم در سئو داخلی است. شما می توانید این کار را در کنار طراحی رابط کاربری جذاب (UI) انجام دهید. اگر نمی دانید رابط کاربری UI چیست، کافیست این مقاله را مطالعه کنید. بهینه سازی UX می تواند با برخی اقدامات از جمله ریسپانسیو کردن سایت، اضافه کردن CTA، غنی کردن محتوا با اضافه کردن ویدیو و صوت، افزودن بردکرامب و Navigation و غیره انجام شود.

اولین قدم در اجرای سئوی درون صفحه سایت انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. منظور از کلمه کلیدی عبارتی است که کاربران با جستجوی آن در گوگل، به سایت شما هدایت می‌شوند. برای این کار می‌توانید از وب سایت‌هایی مانند گوگل و گوگل ترندز کمک بگیرید. توضیحات متا فضای مناسبی را برای جذب کاربر به صفحه سایت و ارائه خلاصه ای از محتوای آن ارائه می کند. استاندارد رایج برای نگارش این بخش، نوشتن خلاصه از محتوای صفحه به اندازه 160 کاراکتر است. استفاده از کلمات کلیدی فرعی و اصلی، یکتا بودن توضیحات متا، جذاب بودن از نکات مهم سئو این بخش می باشد.

از طرف دیگر در سایت‌های سریع، نرخ پرش (Bounce Rate) هم 35% کمتر است. سه تکنیک زیر بخشی از سئوی تکنیکال است ولی چون در داخل سایت خودتان انجام می‌شود جزو سئوی داخلی هم محسوب می‌شود پس بد نیست که این تکنیک‌ها را هم یاد بگیریم. در مقالۀ «نکات مهم برای بهینه‌سازی URL سایت» می‌توانید بهینه‌سازی URLها را بخوانید. قبل از شروع مبحث جذاب سئو داخلی، اول ببینیم ویژگی یک مطلب خوب چیست. ابزاری جامع برای تحلیل کلمات کلیدی، بررسی رقبا و پیگیری عملکرد سئو. از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید تا سایتتون روی تمام دستگاه‌ها به درستی نمایش داده بشه.

مثلاً اگر کیورد «بهبود رتبه در گوگل» است، می‌توان از انکر تکست «روش‌های بالا آمدن سایت در گوگل» استفاده کرد. لینک‌های شما می‌تواند اهداف مختلفی مثل معرفی برند، خواندن مقاله‌های مرتبط، هدایت برای ثبت‌نام در سایت، تشویق به خرید، معرفی محصول داشته باشند. در حدی که قبلاً مسئولان گوگل اعلام کردند اگر بین ۲ صفحه با ارزش یکسان، برای دادن رتبۀ بالاتر شک داشته باشند، آن موردی را انتخاب می‌کنند که URL کوتاه‌تری دارد. حالا وقت آن است محتوای خود را به بخش‌های کوچک‌تر، تقسیم کنید. علاوه بر نظم، خیلی‌ها برای یافتن پاسخ خود، فقط زیرعنوان‌ها را می‌خوانند و می‌فهمند هر بخش دربارهٔ چیست. تصاویری مثل اینفوگرافیک و حتی اسکرین‌شات از مراحل آموزش – مثلاً آموزش ساخت کمپین همسان در یکتانت – باعث می‌شود کاربر مفاهیم سخت را راحت‌تر یاد بگیرد.

او با بهینه ‌سازی محتوا، هدربندی و لینک‌ دهی مناسب، راه را برای درکِ بهتر وب سایت شما توسط موتورهای جستجو و بستن کاربران هموار می‌ سازد. در این مقاله مسئله سئو داخلی (on page seo) را می‌شکافیم و با یک راهنمای قدم به قدم به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید با بهینه کردن محتوای درونی وب‌سایت خود یک قدم بزرگ در جهت سئوی بهتر بردارید. لینک سازی داخلی و خارجی به گوگل کمک می کند که محتوای صفحه مبدا و مقصد را خوب دنبال کند. در نتیجه هر چه صفحه مبدا اعبتار بالایی داشته باشد لینک خارجی آن نیز قوی تر و معتبر تر خواهد بود. لینک سازی موجب خزش راحت گوگل در صفحات می شود و کمک می کند گوگل صفحات جدید را به آسانی پیدا کند. اگر صفحه ای از صفحات دیکر لینک دریافت نکرده باشد اصطلاحا در سئو به عنوان صفحه یتیم از آن یاد می شود.

برای مثال در تصویر زیر کاربر به وسیله عنوان‌های فرعی به کار رفته، به راحتی بخش مربوط به ابزارهای کاربردی برای سئوی خارجی را می‌یابد. وقتی کاربری از گوگل وارد وب‌سایت شما می‌شود، به دنبال یافتن پاسخ سریع است. کاربر با جستجوی «نحوه زدن گره مربعی» وارد این صفحه شده است و در بالای صفحه تنها تصویر بزرگی بدون توضیحات را مشاهده می‌کند و احتمالا صفحه را ترک می‌کند و از روی آن می‌پرد. با جست‌وجوی یک کلمه کلیدی رقابتی، نتایجی در صفحه اول گوگل مشاهده می‌کنید که همکی به طور دقیق در عنوان از آن کلمه کلیدی استفاده کرده‌اند. ساختار سایت مشخص می‌کند صفحات چقدر خوب سازماندهی شده‌اند و به یکدیگر مرتبط هستند.

همچنین می توانید از کلمات کلیدی فرعی نیز در انکرتکست استفاده کنید. Keyword density چیست؟ چگالی کلمات کلیدی عبارت است از نسبت تعداد تکرار کلمه کلیدی به تعداد کلمات کل متن، برای رفع این مشکل می توانید از کلمات هم معنی یا هم کانسپت کلمات کلیدی استفاده کنید. به همین منظور با انتخاب هاست مناسب، کاهش سایز صفحه سایت، حذف اسکریپت‌های اضافی، کاهش حجم تصاویر سایت و … به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید. استفاده از پیوندهای داخلی برای اعتبار بخشیدن به مطالب مهم سایت خودتان بسیار موثر است. برای پیوند دادن به صفحات سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. کاملاً خوب است که یک یا دو کلمه اضافی به URL خود اضافه کنید.

همانطور که موتورهای جستجو پیچیده تر می شوند، تمرکز عمیق تری بر ارتباط و معناشناسی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ایجاد کرده اند. «LSI Keywords» عبارت‌هایی هستند که با کلمه کلیدی هدف مرتبط هستند و مورد جستجو قرار می‌گیرند. این کلمات به کاربر و موتور جست‌وجو در درک بهتر محتوای شما کمک می‌کند. LSI Keywords درواقع مترادف‌های کلمه کلیدی به شمار می‌روند و گوگل از آن‌ها برای تعیین موضوع صفحه استفاده می‌کند. نوشتن مطالب بلند باعث می‌شود به صورت طبیعی از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید. روش بهتر این است که آن کلمه کلیدی را در گوگل جست‌وجو کنید و در قسمت پایین صفحه نتایج، جست‌وجوهای مرتبط را مشاهده می‌کنید.

سئو کردن صفحات داخلی کار زیاد سختی نیست، فقط کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید و در محتوای خود لحاظ کنید. در ادامه لیستی از اصول و نکات سئو داخلی را برایتان آورده‌ایم. در این مقاله به سوال اصلی “سئو داخلی چیست” آشنا شدی و فهمیدی چرا اینقدر مهمه و یاد گرفتی که چطور باید سایتت رو بهینه کنی. پس باید تمام عوامل سئو داخلی رو جدی بگیری و سعی کنی که همه‌شون رو به درستی پیاده کنی. محتوای با کیفیت یعنی محتوایی که برای کاربر ارزشمند، مفید و جذابه. محتوای شما باید جواب سوالات کاربر رو بده، اطلاعات دقیق و کاملی ارائه کنه و از نظر نگارشی هم بدون ایراد باشه.

مشاهده نتایج اغلب چندین ماه طول می‌کشد، و این به ویژه هر چه کوچک‌تر باشید و در کسب و کار آنلاین جدیدتر باشید، صادق است. و برای تجزیه و تحلیل عمیق تر، چک لیست جامع SEO On-Page وب داران در بالای صفحه را فراموش نکنید. این می تواند به عنوان یک نقشه راه عمل کند تا اطمینان حاصل شود که چیزی از قلم نیفتد. الگوریتم‌های سئو تکامل می‌یابند، رفتار کاربر تغییر می‌کند و روند صنعت تغییر می‌کند. نظارت منظم به شما امکان می دهد محتوای خود را طوری تنظیم کنید که از منحنی جلوتر بمانید.

بدنه و ساختمان سایت را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چگونه عمل می‌کند. در این تگ می توانید حدود ۱۶۰ کلمه به همراه کلمات کلیدی استفاده کنید تا سئوی داخلی سایت بهبود یابد. بنابراین با نوشتن یک تگ توضیحاتِ جذاب و متقاعد کننده، می ‌توانید شانس دیده شدن ‌سایتتان را به طور قابل توجهی افزایش دهید. برای اینکه کلمات کلیدی اصلی در محتوای شما تکرار نشوند، می‌توانید از LSI ها استفاده کنید. کلمات کلیدی LSI لغات هم معنی با کلمه کلیدی شما هستند که گوگل برای مشخص کردن موضوع صفحه از آن‌ها استفاده می‌کند. خب، اول از همه بیایم یه تعریف ساده و خودمونی از سئو داخلی داشته باشیم.

به همین دلیل الگوریتم ‌های خود را به روز کرده تا صفحات کاربرپسند را رتبه ‌بندی کند. به عنوان مثال اگر تصویر یک طاووس زیبا را در متن خود قرار دادید، در قسمت کدهای HTML باید چنین کدی برای این عکس قرار دهید. علاوه بر این باید Alt text تصاویر را پر کنید که بهتر است نام فایل تصاویر را بهینه کنید. پس سعی کنید نام و متن جایگزین تصاویر را مرتبط، واضح و توصیفی تنظیم کنید تا در صفحه نتایج جستجوی تصاویر نیز مشاهده شوید. دیگر شما مجبور نیستید کلمه کلیدیِ هدف را به زور در همه بخش‌ های صفحه جا بدهید. بلکه می‌ توانید از کلمات هم‌معنی یا معادل آن هم استفاده کنید.

سئو داخلی یا همان سئو آن پیج (On-Page SEO) همانطور که از نامش پیداست، به فرآیندی گفته می شود که طی آن، محتوا (متن، عکس، فیلم، صوت)، تگ ها، لینک های داخلی صفحه و ... جدای از اینکه سئو داخلیِ مناسب باعث دیده شدنِ بهتر سایت شما توسط موتورهای جستجو می شود، به مخاطبین مستقیم سایتتان هم کمک می‌ کند تا درک بهتری از صفحات شما داشته باشند. بعد از این تحقیق، کلماتی که قرار است برایتان مخاطب جذب کند و ترافیک سایتتان را افزایش دهد را می‌شناسید! بنابراین با توجه به این کلمات محتوای سایت خود را تولید کنید یا آن‌ها را بهبود ببخشید. اگر تحقیق کلمات کلیدی را درست انجام دهید، می‌توانید امیدوار باشید که اولین آجر سئو داخلی را درست گذاشته‌اید و دیوارتان قرار نیست تا ثریا کج ساخته شود.

تگ Alt به گوگل کمک می‌کند که بفهمد موضوع عکس و ارتباط آن با متن چیست. یادتان باشد که در Google Image رقابت در کلمات کلیدی کمتر است و شما می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر خود به جایگاه های بهتری در جستجوی تصاویر گوگل برسید. (تگ Alt تصاویر در سیستم وردپرس با عنوان «متن جایگزین» دیده می‌شود). این تگ ها هم اهمیت زیادی در سئو داخلی دارند و ممکن است گوگل یکی از هدینگ ها را به جای عنوان صفحه برای کاربران نشان دهد. با استفاده از تگ های H2 تا H6 محتوای خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید تا ساختار محتوا حفظ شود. همچنین در استفاده از آن ها ترتیب را رعایت کنید یعنی از H2 به H6.

و اگر مطلب شما تمام موضوع را پوشش دهد شانس زیادی برای رتبه بندی پیدا می کنید. در واقع، گوگل اعلام کرده است که استفاده از تگ H1 به گوگل کمک می کند تا ساختار صفحه را درک کند. البته استفاده از کلمات کلیدی در نوشته مهم است ولی اگر نوشته ما را نگاه کنید چیزی فراتر را می بینید، بله نوشته منحصر بفرد است. البته موضوعات مشترکی زیادی وجود دارد که در نوشته های رقبا پیدا می شود ولی چیزهایی هم وجود دارد که فقط در این نوشته می بینید. برچسب‌های عنوان تضمین می‌کنند که هدف هر صفحه برای Google واضح است و کاربران می‌دانند روی چه چیزی کلیک می‌کنند. به گفته گوگل، تگ‌های عنوان همچنان به رتبه‌بندی شما کمک زیادی می‌کنند.

بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو به سئو آن پیج و آف پیج تقسیم می‌شود. سئو داخلی اقداماتی است که برای بهینه‌سازی محتوای صفحه برای موتورهای جست‌وجو و کاربران انجام می‌گیرد. سئو آن پیج مرسوم شامل بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، محتوا، لینک‌های داخلی و URLها است و با سئوی خارجی که سیگنال‌های خارج وب‌سایت مانند بک‌لینک را بهینه می‌کند، تفاوت‌های اساسی دارد. در این مطلب نکات و ابزارهای ضروری برای سئو داخلی را بیان می‌کنیم. البته این احتمال وجود دارد که گوگل در آینده توضیحات سفارشی را حذف کند و گزیده‌ای از محتوای صفحه را جایگزین آن کند، همواره توصیه می‌شود تمامی تگ‌های متا را با اطلاعات مناسب پر کنید. تگ عنوان، تگ تایتل یا عنوان سئو یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی است که می ‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. اگر سایت بزرگ است ، تحقیقات کلمات کلیدی می تواند زمان بر باشد. علاوه بر این ، به پایگاه داده ای نیاز دارید تا هسته معنایی سریعتر و کارآمدتر ایجاد شود. وب‌سایت‌هایی با تصاویر و محتوای منحصربه‌فرد رتبه بهتر از وب‌سایت‌هایی با تصاویر و محتوای تکراری کسب کردند.

فراموش نکنید رقابت در برخی از کلمات کلیدی با دیگر سایت‌ها بسیار کار سخت و دشواری است. پس منطقی باشید و به سراغ کلماتی بروید که احتمال دیده شدن شما در رتبه‌های بالاتر در آن کلمه کلیدی بیشتر است.حالا که کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید، بیایید ببینیم چطور باید آن را بهینه کنیم. برای به دست آوردن جایگاه بالاتر در موتورهای جستجو باید به سئوی سایت اهمیت دهیم. در سئوی On Page تمام اقدامات مستقیما در دست ماست و می‌توانیم آن را به راحتی کنترل کنید. بلکه در آن از روش‌های بهینه‌سازی در خارج از سایت استفاده می‌شود. به طور کلی برای بهره مندی از مزایای لینک سازی داخلی، باید با انواع این نوع لینک بیلدینگ ها آشنا شوید که به 2 دسته تقسیم می شود.

آیا تصاویر نوشته‌های خود را از دیگر سایت‌ها انتخاب می‌کنید؟ طبق تحقیقات صورت گرفته استفاده از این تصاویر ممکن است به SEO سایت شما آسیب بزند. بنابراین سعی کنید ایجاد تصاویر سفارشی و خودساخته را در نظر بگیرید. چون سایت‌های دارای تصاویر منحصر به فرد نسبت به سایت‌هایی که از عکس‌های موجود در وب استفاده می‌کنند، رتبه بهتری دارند. به همین خاطر تکرار کلمه کلیدی، دیگر مانند گذشته یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو نیست. اما تا زمانی که چندین بار از کلمه کلیدی خود به طور طبیعی (تقریبا 3 بار در 1000 کلمه) استفاده می‌کنید، می‌تواند تاثیر خوبی در سئو داشته باشد.

استفاده از اصلاح‌کننده‌هایی مانند «بهترین»، «راهنما»، «چک لیست»، «سریع» و «بازبینی» می‌تواند به شما در رتبه‌بندی نسخه‌های طولانی کلمه کلیدی هدفتان کمک کند. در مراحل ابتدایی آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی، برخی از پلتفرم‌های محبوب برای طراحی سایت را به شما معرفی کردیم. پرطرفدارترین پلتفرم‌های طراحی سایت بدون کدنویسی که بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند، پلتفرم‌های وردپرس، ویکس، وب فلو و اسکور اسپیس هستند. باتوجه به این جدول، امکان مقایسه پلتفرم‌ها برای اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، فراهم شده است. عموما در ایران طراحی سایت از طریق وردپرس انجام می‌شود و این پلتفرم طرفداران زیادی دارد.

در این مطلب به بررسی کامل طراحی سایت بدون کد نویسی به صورت رایگان می‌پردازیم. برای شروع کار تولید محتوا باید ابتدا از تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. سئو داخلی، خارجی و تبلیغات هدفمند اینترنتی همگی روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای هدایت ترافیک طبیعی به سمت وب‌سایت هستند.

در روند رتبه بندی صفحات مختلف سایت توسط موتورهای جستجو، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که تعداد آن بیش از +200 مورد بیان شده است. در کل می‌توان آنها را به دو دسته عوامل داخلی و خارجی نسبت به سایت تقسیم کرد. سئو داخلی با هدف بهبود و دستیابی به عوامل داخلی این فاکتورها در سایت انجام می‌شود که در ادامه چک لیست‌ کاملی را از آن بیان خواهیم کرد. سئوی خارجیبر روی بهینه سازی سیگنال هایی که خارج از وب سایت شما رخ می دهد، مانند ایجاد بک لینک و ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی تمرکز دارد. از سوی دیگر، سئوی درون صفحه شامل بهینه سازی عناصر مستقیماً در صفحات وب شما، مانند محتوا، متا تگ ها و لینک های داخلی است. صفحه‌ی که به‌طور مناسبی بهینه‌شده باشد، تجربه کاربری به‌یادماندنی را ایجاد می‌کند و باعث افزایش قدرت برندتان می‌شود.

در حقیقت، سئو و بازاریابی محتوا در موارد زیادی باهم ارتباط دارند، آن‌ها یکدیگر را تکمیل می‌کنند. محتوا باکیفیت شامل شده از کلمات کلیدی به شکل اصولی و متنی که برای ارزش‌ها و نیازهای کاربر اینترنت است و همین‌طور باید مورد رضایت و خشنودی موتورهای جستجو باشد. این نوع عمل پایه سئو و بخش عمده سئو داخلی صفحات را تشکیل می‌دهد. Meta Tag ها اطلاعاتی درباره صفحات سایت برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنند. سئو داخلی (بهینه سازی داخلی) و سئو خارجی (بهینه سازی خارجی) وابسته و مکمل هم هستند.

شما خود را با دانش و بینش‌های عملی مورد نیاز برای بهینه‌سازی مؤثر محتوای خود مجهز کردید. طی بررسی که تیم وب داران انجام داد، غیر ممکن است شما مطلبی درباره یک کلمه کلیدی بنویسید و آن کلمه کلیدی تنها یکبار در مقاله شما قرار نوشته شود. باید کد سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید صفحه شما یک عنوان H1 دارد. به عنوان مثال، در مقاله‌ای که در مورد کلمه کلیدی “سئو داخلی” بهینه شده است، ما این کلیدواژه را بلافاصله ذکر کردیم. اما اگر کلمات کلیدی رقابتی را جستجو کنید متوجه خواهید شد که صفحاتی که در نتایج برتر گوگل قرار گرفته اند، در عنوان متای خود کلمات کلیدی را قرار داده اند.

سعی کنید آدرس‌ها را تا حد امکان کوتاه کنید و درعین‌حال با کلمه کلیدی خود مطابقت دهید که انجام این کار سبب افزایش رتبه سایت شما می‌شود. قبل از اینکه به تعریفی جامع از سئوی داخلی بپردازیم ابتدا می خواهم شما را با مفهوم سئو و اهمیت آن در نگاه گوگل و سایر موتورهای جستجو آشنا کنم. وقتی درباره سئوی داخلی صحبت می کنیم ، منظور ما کار بر روی همه اصول ، ابزارها و تکنیک های وب سایت خودمان است. با استفاده از یک هاست سریع‌تر می‌توان سرعت سایت را بهبود داد. برای داشتن وب‌سایتی با سرعت بالا تا جای ممکن «جاوا اسکریپت‌های شخص ثالث» (Third-party Scripts) اضافی را حذف کنید.

بهترین روش برای بهینه‌سازی جستجوی صوتی ایجاد صفحه سوالات متداول است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل نتایج جست‌وجوی صوتی را از صفحه پرسش‌های متداول استخراج می‌کند. در حالت ایده‌آل افراد تک تک کلمات مطالب شما را مطالعه می‌کنند، اما شرایط ایده‌ال نیست. به همین دلیل باید مطالب خود را به گونه‌ای بنویسید که با یک نگاه قابل درک باشد. بنابراین باید از عنوان‌های فرعی زیادی بهره بگیرید و محتوا را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید.

سایتی که سئو شده باشه به گوگل کمک می کند که متوجه بشه محتوای این صفحه در مورد چه موضوعی هست و چه نیازی از کاربران را قراره رفع کند. در نتیجه بهترین محتوا، محتوایی است که کلمات کلیدی به میزان لازم در آن استفاده شده باشه و به نوعی چگالی کلمات کلیدی رعایت شده باشد. سئو داخلی (همچنین با سئو در سایت هم شناخته می شود) به کلیه فعالیت های محتوای صفحه وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران گفته می شود. روش های رایج سئو داخلی یا درون صفحه ای شامل بهینه سازی ساختار محتوا، برچسب های عنوان، لینک سازی های داخلی و آدرس اینترنتی صفحه می باشد. زمانی که تصاویر را به صفحه اضافه می‌کنید، جدا از آنکه باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود، می‌توانید با بهینه سازی تصاویر استراتژی سئو داخل سایت خود را بهبود دهید. کلمات کلیدی را به عنوان متن جایگزین (alt) تصاویر قرار دهید و عنوانی ایجاد کنید که منحصربه‌فرد و درعین‌حال کاربردی باشد.

و تگ عنوان ما به دیگران نشان می دهد که سایت وب داران آنچه را به دنبالش هستند به آنها می دهد. URL ها در نتایج SERP بالای متای عنوان و توضیحات قرار میگیرند. مدتی پیش گوگل شروع به استفاده از نسخه های عجیب و غریب از URL ها در نتایج جستجو کرد. و وب‌سایت‌هایی که دارای پیوندهای خارجی بودند، از سایت‌های فاقد پیوند رتبه بالاتری داشتند. گوگل به مواردی که در ابتدای صفحه شما قرار می گیرند، اهمیت بیشتری می دهد. بنابراین برای اینکه محتوای شما برجسته شود و مورد توجه قرار گیرد، باید بسیار ارزشمند باشد.

کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. بنابراین ، لازم است دکمه های رسانه های اجتماعی را به درستی در سایت قرار دهید. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. فصل اول به آموزش نصب، تنظیمات و سایر موارد افزونه سئو All In One SEO Pack می‌پردازد. در فصل دوم نحوه کار با افزونه WordPress SEO By Yoast مطرح می‌شود و فصل آخر این دو افزونه را هم مقایسه می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری